¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Accent and Teacher Identity in Britain: Linguistic Favouritism and Imposed Identities (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781350054929

Accent and Teacher Identity in Britain: Linguistic Favouritism and Imposed Identities (en Inglés)

Alex Baratta (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Accent and Teacher Identity in Britain: Linguistic Favouritism and Imposed Identities (en Inglés) - Alex Baratta

Libro Nuevo

254,43 €

267,82 €

Ahorras: 13,39 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Accent and Teacher Identity in Britain: Linguistic Favouritism and Imposed Identities (en Inglés)"

In British society, we celebrate diversity and champion equality across many areas, such as race and religion. However, where do British accents stand? Do notions such as `common' or `posh' still exist regarding certain accents, to the extent that people are deemed fit, or not, for certain professions, despite their qualifications? Accent and Teacher Identity in Britain explores these questions and Alex Baratta's research shows that those with accents regional to the North and Midlands are most likely to be told by mentors and senior staff to essentially sound less regional, whereas those from the Home Counties are less likely to be given instructions to change their accent at all. Baratta investigates the notion of linguistic power, in terms of which accents appear to be favoured within the context of teacher training and from the perspective of teachers who feel they lack power in the construction of their linguistic teacher identity. He also questions modifying one's accent to meet someone else's standard for what is `linguistically appropriate', in terms of how such a modified accent impact on personal identity. Is accent modification regarded by the individual neutrally or is it seen as `selling out'?

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes