Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Acquisition of Phonological Structure and Sociolinguistic Variables: A Quantitative Analysis of Spanish Consonant Weakening in Venezuelan Children¿ S Speech (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Categoría
Política y Ciencias Sociales
Tema
Sociolinguistics, VARIATION, phonology, Spanish, Acquisition
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
180
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9783639167825

Acquisition of Phonological Structure and Sociolinguistic Variables: A Quantitative Analysis of Spanish Consonant Weakening in Venezuelan Children¿ S Speech (en Inglés)

Manuel Diaz-Campos (Autor) · Vdm Verlag · Tapa Blanda

Acquisition of Phonological Structure and Sociolinguistic Variables: A Quantitative Analysis of Spanish Consonant Weakening in Venezuelan Children¿ S Speech (en Inglés) - Manuel Diaz-Campos

Política y ciencias sociales

Libro Nuevo

64,65 €

68,05 €

Ahorras: 3,40 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Martes 16 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Acquisition of Phonological Structure and Sociolinguistic Variables: A Quantitative Analysis of Spanish Consonant Weakening in Venezuelan Children¿ S Speech (en Inglés)"

This book analyzes the acquisition of sounds that exhibit sociophonological variation in Spanish. Specifically, this study has analyzed the acquisition of two variable phonological phenomena in Venezuelan children¿s speech: intervocalic /d/ and syllable-final /-r/. 30 monolingual Spanish-speaking children were selected from the corpus Competencia Narrativa de Niños en Edad Escolar (1996). The speakers were divided into five groups according to age (42-47 months, 48-53 months, 54-59 months, 60-65 months, and 66-77 months); two groups according to socioeconomic class (16 lower-class and 14 upper-class speakers); and two groups according to sex (16 male and 14 female speakers). The findings of this study demonstrate that, from a very early age, children begin to use variable phonology with a sociolinguistic value that is similar to that of the adult model. Children acquire first the sociolect of their immediate community, but, with regular exposure to other systems, they begin not only incorporating new repertoires in their speech, but also assigning social value to them.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes