Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Art Education in Canadian Museums: Practices in Action (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781789389517

Art Education in Canadian Museums: Practices in Action (en Inglés)

Sinner, Anita ; White, Boyd ; Osler, Trish (Autor) · Intellect (UK) · Tapa Blanda

Art Education in Canadian Museums: Practices in Action (en Inglés) - Sinner, Anita ; White, Boyd ; Osler, Trish

Libro Físico

41,51 €

43,69 €

Ahorras: 2,18 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Art Education in Canadian Museums: Practices in Action (en Inglés)"

This collection considers how Canadian art educators are engaging with a new range of unique approaches to museum education. With the overarching concept of relationality between art museums and interdisciplinary perspectives, authors consider methodological, philosophical, experiential, and aesthetic forms of inquiry in regional museum contexts from coast-to-coast-to-coast that bring forward innovative theoretical standpoints with practice-based projects in museums. In so doing, they articulate how museums are shifting and why museums are evolving as sites that mediate different and multiple knowledges for the future. Informed by social justice perspectives, and as catalysts for public scholarship, each chapter is passionate in addressing the mobilization of equity, diversity, and inclusivity (EDI) in relation to practices in the field. Organized into three sections, this collection reconceptualizes museums to consider accessibility, differences in lived experiences, and how practices create impactful change. By weaving the learning potential of interacting with artworks more fully within situated and localized social and cultural communities, the authors present a distinct socio-political discourse at the heart of teaching and learning. Rupturing preconceived ideas and sedimentary models, they suggest a discourse of living futures is already upon us in museums and in art education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes