Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Before We Teach Music: The Resonant Legacies of Childhoods and Children (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 16.0 x 2.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN13
9780197557884

Before We Teach Music: The Resonant Legacies of Childhoods and Children (en Inglés)

Lori A. Custodero (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Blanda

Before We Teach Music: The Resonant Legacies of Childhoods and Children (en Inglés) - Custodero, Lori A.

Libro Físico

23,74 €

24,99 €

Ahorras: 1,25 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Before We Teach Music: The Resonant Legacies of Childhoods and Children (en Inglés)"

The field of music education research is often concerned with studies and measurements that highlight the deficits rather than inquire about the developmental and dispositional strengths exhibited in children's musical behaviors. Before We Teach Music puts forth an alternative view, examining childhood as a site where enculturation mixes with individual experience to create foundational ways of being musical. Through interdisciplinary scholarship and multiple sources of data, author Lori A. Custodero reveals how our capacities to live musically and to cultivate a musical life are derived from the legacies of childhood. The book features excerpted musical autobiographies from over 200 music education graduate students that reveal the full spectrum of music's effect on developmental stages. For example, early childhood memories evoke strong associations with family members; dispositional practices and expressions of musical identities surface in middle childhood; and strong memories of disruption, renewal, and resistance tend to occur in later adolescence and early adulthood. These stories generate the reader's own recollections and provoke a process of self-reflection on how the past informs the present, and how our current actions help shape future experiences. Moreover, Before We Teach Music addresses what parents, teachers, performers, and composers learn from their encounters with children, raising important questions about the nature of musicality, the roles of music in identity, and the complexity of human musical trajectories.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes