Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Building Reasoning and Problem-Solving Skills in Children with Autism Spectrum Disorder: A Step by Step Guide to the Thinking In Speech (R) Intervention (Paperback) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781849059916

Building Reasoning and Problem-Solving Skills in Children with Autism Spectrum Disorder: A Step by Step Guide to the Thinking In Speech (R) Intervention (Paperback) (en Inglés)

Janice Nathan (Autor) · Jessica Kingsley Publishers · Tapa Blanda

Building Reasoning and Problem-Solving Skills in Children with Autism Spectrum Disorder: A Step by Step Guide to the Thinking In Speech (R) Intervention (Paperback) (en Inglés) - Janice Nathan

Libro Nuevo

26,12 €

27,49 €

Ahorras: 1,37 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Building Reasoning and Problem-Solving Skills in Children with Autism Spectrum Disorder: A Step by Step Guide to the Thinking In Speech (R) Intervention (Paperback) (en Inglés)"

Teaching children with Autism Spectrum Disorder (ASD) to develop the 'inner voice' needed to solve problems, this book's innovative approach will help children reach logical and appropriate solutions to everyday problems.This book shows students and professionals how to formally teach key skills for reasoning and problem-solving that aren't usually explicitly taught, such as planning, pausing and reflecting and increasing emotional regulation. Focusing on the 'inner voice' - the dialogue that goes on inside our heads during every day routines - the authors explain how to help children with ASD solve problems independently. The book also shows how children can learn to cope with feelings of stress when confronted with difficult situations, whether getting stuck on homework, making mistakes, choosing options, following procedures that are perceived to be arbitrary, or everyday social situations. Examples of implementing this new approach in different situations are given to show the many ways of teaching these cognitive skills to children with autism.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes