¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinematic Emotion in Horror Films and Thrillers: The Aesthetic Paradox of Pleasurable Fear (Routledge Advances in Film Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
314
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0415516579
ISBN13
9780415516570
N° edición
1

Cinematic Emotion in Horror Films and Thrillers: The Aesthetic Paradox of Pleasurable Fear (Routledge Advances in Film Studies) (en Inglés)

Julian Hanich (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Cinematic Emotion in Horror Films and Thrillers: The Aesthetic Paradox of Pleasurable Fear (Routledge Advances in Film Studies) (en Inglés) - Julian Hanich

Libro Físico

66,21 €

69,69 €

Ahorras: 3,48 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinematic Emotion in Horror Films and Thrillers: The Aesthetic Paradox of Pleasurable Fear (Routledge Advances in Film Studies) (en Inglés)"

Why can fear be pleasurable? Why do we sometimes enjoy an emotion we otherwise desperately wish to avoid? And why are the movies the predominant place for this paradoxical experience? These are the central questions of Julian Hanich’s path-breaking book, in which he takes a detailed look at the various aesthetic strategies of fear as well as the viewer’s frightened experience. By drawing on prototypical scenes from horror films and thrillers like Rosemary’s Baby, The Silence of the Lambs, Seven and The Blair Witch Project, Hanich identifies five types of fear at the movies and thus provides a much more nuanced classification than previously at hand in film studies. His descriptions of how the five types of fear differ according to their bodily, temporal and social experience inside the auditorium entail a forceful plea for relying more strongly on phenomenology in the study of cinematic emotions. In so doing, this book opens up new ways of dealing with these emotions. Hanich’s study does not stop at the level of fear in the movie theater, however, but puts the strong cinematic emotion against the backdrop of some of the most crucial developments of our modern world: disembodiment, acceleration and the loosening of social bonds. Hanich argues that the strong affective, temporal, and social experiences of frightening movies can be particularly pleasurable precisely because they help to counterbalance these ambivalent changes of modernity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes