Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education, Society, and Economic Opportunity: A Historical Perspective on Persistent Issues (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1995
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0300062699
ISBN13
9780300062694
N° edición
1

Education, Society, and Economic Opportunity: A Historical Perspective on Persistent Issues (en Inglés)

Maris A. Vinovskis (Autor) · Yale University Press · Tapa Dura

Education, Society, and Economic Opportunity: A Historical Perspective on Persistent Issues (en Inglés) - Maris A. Vinovskis

Libro Nuevo

92,77 €

103,08 €

Ahorras: 10,31 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education, Society, and Economic Opportunity: A Historical Perspective on Persistent Issues (en Inglés)"

In this book, an eminent educational historian examines some important aspects of American schooling over the past centuries, illuminating the relation between education and other broad changes in American society and providing a historical perspective for contemporary efforts at school reform. Maris Vinovskis critically reviews and integrates recent work in educational history and provides new research on neglected topics. He discusses such issues as: the gradual shift from the family to the public schools in the responsibility for educating the young; the rise and fall of infant schools between 1840 and 1860; the crisis in the teaching of morality in the public schools of the mid-nineteenth century; early efforts to provide schooling for impoverished children; and the evolution of the belief that education improves individual economic and social mobility. He also studies school attendance and discovers that a much higher percentage of children may have attended public high schools in the nineteenth century than has been assumed, investigates when the practice of placing children in grades according to their age became widespread, and assesses whether different age groups in previous eras varied in their support for schooling-as they seem to be doing now.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes