Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Francisco Correa de Arauxo (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
99
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.6 cm
Peso
0.17 kg.
ISBN13
9789401501521

Francisco Correa de Arauxo (en Inglés)

Charles Jacobs (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Francisco Correa de Arauxo (en Inglés) - Jacobs, Charles

Libro Nuevo

72,04 €

80,05 €

Ahorras: 8,00 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 61 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Francisco Correa de Arauxo (en Inglés)"

Francisco Correa de Arauxo: how little does the name evoke for most musicians? Yet, this composer wrote music equal in interest and beauty to that of such better-known composers of his time as Bull, Titelouze, Gibbons, Sweelinck, and Frescobaldi. Unfortunately, Correa's music was published in a notation which, though excellent, was little-known beyond Spain. Only within the last twenty years has a complete -though regrettably deficient - edition of Correa's music become available. Cabezon, Correa de Arauxo's most significant immediate predecessor on the Hispanic musical scene (at least among keyboard composers whose music survives to any extent), figures among the greatest and most influential Renaissance composers. In Cabezon's works, the ricer- car (known as tiento in Spain) and variations forms reached full de- velopment. Manuel Rodrigues Coelho, Correa's Portuguese contemporary, al- though working well into the seventeenth century, did not venture beyond the formal boundaries established by Cabezon. On the other hand, a number of late sixteenth-century Spanish composers - Francisco Peraza, and others whose works seem irretriev- ably lost - apparently were writing music that incorporated into the contrapuntal flow of the tiento toccata-like episodes. The result, for- mally, was similar in many respects to toccatas of late-Renaissance Italy. Formal sectionality also appears in the late sixteenth-century Italian ricercar, particularly in those known as canzone francese. This formal trait is present in music by composers of Naples, then under Spanish dominion, and Venice. Correa could not have been working in cultural semi-isolation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes