Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Identity, Culture and Belonging: Educating Young Children for a Changing World (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.2 cm
Peso
0.33 kg.
ISBN13
9781350206694

Identity, Culture and Belonging: Educating Young Children for a Changing World (en Inglés)

Tony Eaude (Autor) · Bloomsbury Publishing PLC · Tapa Blanda

Identity, Culture and Belonging: Educating Young Children for a Changing World (en Inglés) - Eaude, Tony

Libro Nuevo

65,24 €

72,49 €

Ahorras: 7,25 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Jueves 01 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Identity, Culture and Belonging: Educating Young Children for a Changing World (en Inglés)"

Tony Eaude argues that the foundations of a robust but flexible identity are formed in early childhood and that children live within many intersecting and sometimes conflicting cultures. He considers three meanings of culture, associated with (often implicit) values and beliefs; the arts; and spaces for growth. In exploring how young children's identities, as constructed and constantly changing narratives, are shaped, he discusses controversial, intersecting factors related to power in terms of race/ethnicity, gender, religion, class, physical ability and age.Eaude explores how young children learn, often tacitly, highlighting reciprocity, example, habituation and children's agency and voice. He emphasises the importance of a sense of belonging, created through trusting relationships, and inclusive environments, with adults drawing on and extending children's cultural capital and 'funds of knowledge.' Eaude shows how a holistic education requires a breadth of opportunities across and beyond the school curriculum, and highlights how play, the humanities and the arts enable children to explore how it is to be human, and to become more humane, broadening horizons and helping challenge preconceptions and stereotypes. This radical, inclusive and culturally sensitive vision, for an international audience, challenges many current assumptions about identity, culture, childhood and education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes