Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada International Policies for Third World Education: Unesco, Literacy and Development (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.3 x 13.5 x 1.8 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN13
9781138544642
N° edición
1

International Policies for Third World Education: Unesco, Literacy and Development (en Inglés)

Phillip W. Jones (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

International Policies for Third World Education: Unesco, Literacy and Development (en Inglés) - Jones, Phillip W.

Libro Nuevo

27,24 €

30,26 €

Ahorras: 3,03 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "International Policies for Third World Education: Unesco, Literacy and Development (en Inglés)"

Originally published in 1988. Bringing the world close to universal literacy will be a major legacy of the twentieth century. But the rapid and widespread developments in education that have enabled this to happen have not taken place in a social and political vacuum. In some instances conditions conducive to mass literacy have only come about through popular revolution or rapid economic development, but a less spectacular and frequently less tangible role has been played by a number of international agencies. The most prominent of these is Unesco, which has had the goal of global literacy at the heart of its endeavours ever since its foundation in 1946. Agreement on the best means of achieving this goal, however, has been very difficult to come by, and Unesco's literacy program has been shaped by internal and external politics as well as by local exigencies. This book outlines how Unesco's literacy program has evolved, and by discussing how idealistic aims and intentions have been given shape and direction by more immediate political and bureaucratic concerns provides a critique, in miniature, of the post-war history of the United Nations and related organisations.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes