¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Jean Piaget, Children and the Class-Inclusion Problem (Psychology Press & Routledge Classic Editions) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
174
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367725259
N° edición
1

Jean Piaget, Children and the Class-Inclusion Problem (Psychology Press & Routledge Classic Editions) (en Inglés)

Dolph Kohnstamm (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Jean Piaget, Children and the Class-Inclusion Problem (Psychology Press & Routledge Classic Editions) (en Inglés) - Dolph Kohnstamm

Libro Nuevo

52,40 €

55,16 €

Ahorras: 2,76 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Jean Piaget, Children and the Class-Inclusion Problem (Psychology Press & Routledge Classic Editions) (en Inglés)"

The Classic Edition of Dolph Kohnstamm’s Jean Piaget, Children and the Class-Inclusion Problem, first published in 1967, includes a new introduction by the author, describing for readers the original context for his work, how the field has moved forward and the ongoing relevance of this volume. This enduring text offers a critical study of a cornerstone of Piaget’s theory that a child's ability to solve problems of class-inclusion marks the beginning of the period of concrete (logical) operations at about 7 or 8 years of age. Kohnstamm's experiments show, however, that, with a teaching method that provokes children’s authentic logical thinking processes, most children of 5 can already learn to solve a variety of class-inclusion problems, up to a level where they can even invent similar but new problems themselves. These results question the basic assumption of Piaget's theory that logical operations can only develop in firmly connected groupings of operations. Kohnstamm argues that experimenters must, therefore, show that children who come to master one kind of operation should also show transference to other operations of the same grouping. This insightful volume questions the real existence in brain functioning of Piaget’s families of logical operations. No experimental proof of such families has ever been demonstrated, and thus is solely an assumption in Piaget’s theory. This challenge to Piaget's theory is an invaluable resource for students and scholars of cognitive, developmental and educational psychology.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes