Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Kids Across the Spectrums: Growing up Autistic in the Digital age (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
324
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262545365

Kids Across the Spectrums: Growing up Autistic in the Digital age (en Inglés)

Meryl Alper (Autor) · The Mit Press · Tapa Blanda

Kids Across the Spectrums: Growing up Autistic in the Digital age (en Inglés) - Meryl Alper

Libro Nuevo

33,98 €

37,76 €

Ahorras: 3,78 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 21 de Agosto y el Miércoles 04 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Kids Across the Spectrums: Growing up Autistic in the Digital age (en Inglés)"

An ethnographic study of diverse children on the autism spectrum and the role of media and technology in their everyday lives. In spite of widespread assumptions that young people on the autism spectrum have a "natural" attraction to technology--a premise that leads to significant speculation about how media helps or harms them--relatively little research actually exists about their everyday tech use. In Kids Across the Spectrums, Meryl Alper fills this gap with the first book-length ethnography of the digital lives of autistic young people. Based on research with more than sixty neurodivergent children from an array of racial, ethnic, and socioeconomic backgrounds, Kids Across the Spectrums delves into three overlapping areas of their media usage: cultural belonging, social relationships, and physical embodiment. Alper's work demonstrates that what autistic youth do with technology is not radically different from their non-autistic peers. However, significant social and health inequalities--including limited recreational programs, unsafe neighborhoods, and challenges obtaining appropriate therapeutic services--spill over into their media habits. With an emphasis on what autistic children bring to media as opposed to what they supposedly lack socially, Alper argues that their relationships do not exist outside of how communication technologies affect sociality, nor beyond the boundaries of stigmatization and society writ large. Finally, she offers practical suggestions for the education, healthcare, and technology sectors to promote equity, inclusion, access, and justice for autistic kids at home, at school, and in their communities.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes