Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Mathematical Metaphors, Memories, and Mindsets: An Examination of Personal, Social, and Cultural Influences on the Perception of Mathematics (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781475853476

Mathematical Metaphors, Memories, and Mindsets: An Examination of Personal, Social, and Cultural Influences on the Perception of Mathematics (en Inglés)

Carmen M. Latterell; Janelle L. Wilson (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Blanda

Mathematical Metaphors, Memories, and Mindsets: An Examination of Personal, Social, and Cultural Influences on the Perception of Mathematics (en Inglés) - Carmen M. Latterell; Janelle L. Wilson

Libro Nuevo

50,95 €

56,61 €

Ahorras: 5,66 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 70 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Mathematical Metaphors, Memories, and Mindsets: An Examination of Personal, Social, and Cultural Influences on the Perception of Mathematics (en Inglés)"

United States' students continue to have difficulties with the subject of mathematics. Sometimes it is believed that students aren't smart enough to master mathematics or that mathematics is just too difficult for all but the chosen few. This book offers an alternative explanation: Students' difficulties in mathematics can best be understood and explained social scientifically. That is, Learning Theories, Agents of Socialization, and more generally, cultural and social milieu, are relevant in trying to understand individuals' ideas about mathematics. The book begins by providing an overview of the current status in mathematics education. Popular cultural portrayals of mathematics and mathematicians are examined. The book, then, delves deeper into how students perceive mathematics and mathematicians by examining how students view mathematicians, how students define mathematics, and what themes emerge from students' mathematical autobiographies and their metaphors. The book describes a semantic differential, in an effort to ascertain the meanings of math that people hold and shows the different patterns of responses among various groups of people. Finally, the book delves into mathematical mindsets, a current approach to understanding mathematical identities, as well as success and failure in mathematics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes