Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Mayors in the Middle: Politics, Race, and Mayoral Control of Urban Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2003
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0691115079
ISBN13
9780691115078

Mayors in the Middle: Politics, Race, and Mayoral Control of Urban Schools (en Inglés)

Henig, Jeffrey R. (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Mayors in the Middle: Politics, Race, and Mayoral Control of Urban Schools (en Inglés) - Henig, Jeffrey R.

Libro Nuevo

55,84 €

58,78 €

Ahorras: 2,94 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Mayors in the Middle: Politics, Race, and Mayoral Control of Urban Schools (en Inglés)"

Desperate to jump-start the reform process in America's urban schools, politicians, scholars, and school advocates are looking increasingly to mayors for leadership. But does a stronger mayoral role represent bold institutional change with real potential to improve big-city schools, or just the latest in the copycat world of school reform du jour? Is it democratic? Why have efforts to put mayors in charge so often generated resistance along racial dividing lines? Public debate and scholarly analysis have shied away from confronting such issues head-on. Mayors in the Middle brings together, for students of education policy and urban politics as well as scholars and school advocates, the most thoughtful and original analyses of the promise and limitations of mayoral takeovers of schools. Reflecting on the experience of six cities--Baltimore, Boston, Chicago, Detroit, Cleveland, and Washington, D.C.--ten of the nation's leading experts on education politics tackle the question of whether putting mayors in charge is a step in the right direction. Through the case studies and the wide-ranging essays that follow and build upon them, the contributors--Stefanie Chambers, Jeffrey R. Henig, Kenneth J. Meier, Jeffrey Mirel, Marion Orr, John Portz, Wilbur C. Rich, Dorothy Shipps, and Clarence N. Stone--begin the process of answering questions critical to the future of inner-city children, the prospects for urban revitalization, and the shape of American education in the years to come.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes