Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Meaning in Film: Relevant Structures in Soundtrack and Narrative (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
182
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.0 cm
Peso
0.23 kg.
ISBN13
9783261044822

Meaning in Film: Relevant Structures in Soundtrack and Narrative (en Inglés)

Dominique Nasta (Autor) · Linda Coremans (Otro) · Peter Lang Group Ag, International Academic P · Tapa Blanda

Meaning in Film: Relevant Structures in Soundtrack and Narrative (en Inglés) - Coremans, Linda ; Nasta, Dominique

Libro Nuevo

107,77 €

113,44 €

Ahorras: 5,67 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 93 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 19 de Agosto y el Lunes 02 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Meaning in Film: Relevant Structures in Soundtrack and Narrative (en Inglés)"

Understanding how meaning mechanisms are unleashed in film has been at the center of numerous theoretical surveys of the last few years. Emphasis has especially fallen on seeing as a constructive, meaningful activity and on the diegetic implications of vision.This book is an attempt to extend film theorizing into a new realm, where hearing proves as important as seeing and where the relevance of filmic narrative is differently explored. New paths for future research are suggested by means of associations with the works of linguists or philosophers who have never addressed film theory directly in their writings. Nonetheless, several concepts posited by them (relevance, natural versus non-natural meaning or the notion of Mental spaces) find their application in the present survey.A wide range of examples starting with point-of-view and editing occurrences, passing through the use of music and sound and culminating with the study of whole filmic ensembles, enables the reader to re-examine code-bound or, on the contrary, deviational structures. These are often drawn from familiar sources, proving that not only art films of the Eisenstein or Godard type enhance innovative meaning spaces.Finally, the viewer is seen as a pragmatic protagonist, an active not passive receiver of textual structures who relies on patterns of known visual or aural backgrounds open to an unlimited field of perspectives.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes