Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Muslim Women, Transnational Feminism and the Ethics of Pedagogy: Contested Imaginaries in Post-9/11 Cultural Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
330
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415743532
N° edición
1

Muslim Women, Transnational Feminism and the Ethics of Pedagogy: Contested Imaginaries in Post-9/11 Cultural Practice (en Inglés)

Lisa K. Taylor; Jasmin Zine Eds (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Muslim Women, Transnational Feminism and the Ethics of Pedagogy: Contested Imaginaries in Post-9/11 Cultural Practice (en Inglés) - Lisa K. Taylor; Jasmin Zine Eds

Libro Físico

177,53 €

197,26 €

Ahorras: 19,73 €

10% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Muslim Women, Transnational Feminism and the Ethics of Pedagogy: Contested Imaginaries in Post-9/11 Cultural Practice (en Inglés)"

Following a long historical legacy, Muslim women's lives continue to be represented and circulate widely as a vehicle of intercultural understanding within a context of the "war on terror." Following Edward Said's thesis that these cultural forms reflect and participate in the power plays of empire, this volume examines the popular and widespread production and reception of Muslim women's lives and narratives in literature, poetry, cinema, television and popular culture within the politics of a post-9/11 world. This edited collection provides a timely exploration into the pedagogical and ethical possibilities opened up by transnational, feminist, and anti-colonial readings that can work against sensationalized and stereotypical representations of Muslim women. It addresses the gap in contemporary theoretical discourse amongst educators teaching literary and cultural texts by and about Muslim Women, and brings scholars from the fields of education, literary and cultural studies, and Muslim women's studies to examine the politics and ethics of transnational anti-colonial reading practices and pedagogy. The book features interviews with Muslim women artists and cultural producers who provide engaging reflections on the transformative role of the arts as a form of critical public pedagogy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes