Compartir
Rethinking Cultural Influences on Warfare (en Inglés)
Scott W. Horrigan
(Autor)
·
Biblioscholar
· Tapa Blanda
Rethinking Cultural Influences on Warfare (en Inglés) - Horrigan, Scott W.
69,27 €
76,96 €
Ahorras: 7,70 €
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: Estados Unidos
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Miércoles 31 de Julio y el
Miércoles 14 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Rethinking Cultural Influences on Warfare (en Inglés)"
This monograph presents a method for military planners to operationalize an adversary's culture during conceptual planning. To present this methodology, the monograph asks the question, is a Western way of war distinctly different from a non-Western way of war. Victor Davis Hanson's description of a Western way of war is examined to develop an ordinal scaling methodology that allows cultural variables to be operationalized by a planning team prior to the onset of war. The four variables used by Hanson to describe a distinctive way of war are discipline, infantry, technology, and individualism. Through examination of participants in the Russo-Japanese War, the Korean War, and the Sino-Vietnam War, ordinal scaling reveals there is a distinctive Western way of war, but highlights the nuances of cultural influences on warfare. At best, Western and non-Western warfare are only rough categories with vague boundaries, not clear dichotomies. Western warfare may be distinctive, but a state's approach to warfare can adopt characteristics from both Western and non-Western warfare, creating nuances not recognized by Hanson.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.