¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Hallelujah Effect: Philosophical Reflections on Music, Performance Practice, and Technology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
308
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781409449607
N° edición
1

The Hallelujah Effect: Philosophical Reflections on Music, Performance Practice, and Technology (en Inglés)

Babich Babette (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Hallelujah Effect: Philosophical Reflections on Music, Performance Practice, and Technology (en Inglés) - Babich Babette

Libro Nuevo

193,68 €

203,87 €

Ahorras: 10,19 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Hallelujah Effect: Philosophical Reflections on Music, Performance Practice, and Technology (en Inglés)"

This book studies the working efficacy of Leonard Cohen's song Hallelujah in the context of today's network culture. Especially as recorded on YouTube, k.d. lang's interpretation(s) of Cohen's Hallelujah, embody acoustically and visually/viscerally, what Nietzsche named the 'spirit of music'. Today, the working of music is magnified and transformed by recording dynamics and mediated via Facebook exchanges, blog postings and video sites. Given the sexual/religious core of Cohen's Hallelujah, this study poses a phenomenological reading of the objectification of both men and women, raising the question of desire, including gender issues and both homosexual and heterosexual desire. A review of critical thinking about musical performance as 'currency' and consumed commodity takes up Adorno's reading of Benjamin's analysis of the work of art in the age of mechanical reproduction as applied to music/radio/sound and the persistent role of 'recording consciousness'. Ultimately, the question of what Nietzsche called the becoming-human-of-dissonance is explored in terms of both ancient tragedy and Beethoven's striking deployment of dissonance as Nietzsche analyses both as playing with suffering, discontent, and pain itself, a playing for the sake not of language or sense but musically, as joy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes