Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Transitions From School to Work: Globalization, Individualization, and Patterns of Diversity (The Jacobs Foundation Series on Adolescence) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
410
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781107507388

Transitions From School to Work: Globalization, Individualization, and Patterns of Diversity (The Jacobs Foundation Series on Adolescence) (en Inglés)

Ingrid Schoon (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Transitions From School to Work: Globalization, Individualization, and Patterns of Diversity (The Jacobs Foundation Series on Adolescence) (en Inglés) - Ingrid Schoon

Libro Nuevo

57,79 €

60,83 €

Ahorras: 3,04 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Transitions From School to Work: Globalization, Individualization, and Patterns of Diversity (The Jacobs Foundation Series on Adolescence) (en Inglés)"

This volume made an important contribution to the growing literature on the transition from school to work. It provides a different perspective on the global changes that have transformed school-to-work transitions since the 1970s; offers an integrative conceptual framework for analysis; and promotes a comparative, cross-national understanding of school-to-work transitions in a changing social context. The articles assembled in this volume compare and assess variations in school-to-work transitions across Europe and North America, providing empirical evidence on how young people negotiate the different options and opportunities available and assessing the costs and returns associated with different transition strategies. Unlike many other volumes on this subject - which are pitched at either the macro or micro level - this volume attempts to integrate both perspectives, capturing the complexity of this critical life course transition. Furthermore, the authors address policies aimed at improving the capacity of individuals to make effective transitions and at enabling societies to better coordinate educational and occupational institutions.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes