¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Troubling Educational Cultures in the Nordic Countries (First) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.1 cm
Peso
0.28
ISBN13
9781872767598

Troubling Educational Cultures in the Nordic Countries (First) (en Inglés)

Touko Vaahtera (Autor) · Tufnell Press · Tapa Blanda

Troubling Educational Cultures in the Nordic Countries (First) (en Inglés) - Touko Vaahtera

Libro Nuevo

19,73 €

20,77 €

Ahorras: 1,04 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Troubling Educational Cultures in the Nordic Countries (First) (en Inglés)"

School is crucial in children's and young people's subject formation. It frames how they understand themselves as learners and more broadly as human beings. Moreover school also has very material effects on future life prospects when guiding students to follow particular paths and form understandings of the world and their place in it.The Nordic countries have had a reputation for pursuing fair and equal education, but they have a long way to go to reach a state where all students can equally reach their full potential. Young people of working class, ethnic minority or special education background still find themselves channelled to culturally less-valued educational routes more often than others, and schools still reinforce heteronormative, ableist and colonialist understandings of the world.This book analyses, challenges, and troubles contemporary educational cultures in Nordic countries and the complex and distinctive meanings given to them.The authors of this book have focused on cultural processes connected to these issues by examining blind spots in education systems that are considered the most equal in the world. They describe and analyse how young people who do not fulfil cultural expectations are still relatively easily pushed into the margins and highlight how pedagogical practices put in place to promote equality often instead establish the privileged position of the hegemonic majority, or even create new forms of marginalisation. In doing this the contributors have also pointed out the potential for resistance that exists for young people and educators within these systems.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes