Libros con envío GRATIS* a Península  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Who Owned Waterloo? Battle, Memory, and Myth in British History, 1815-1852 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780192865281

Who Owned Waterloo? Battle, Memory, and Myth in British History, 1815-1852 (en Inglés)

Luke A. L. Reynolds (Autor) · Oxford University Press · Tapa Blanda

Who Owned Waterloo? Battle, Memory, and Myth in British History, 1815-1852 (en Inglés) - Luke A. L. Reynolds

Libro Nuevo

29,68 €

31,24 €

Ahorras: 1,56 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Who Owned Waterloo? Battle, Memory, and Myth in British History, 1815-1852 (en Inglés)"

Between 1815 and the Duke of Wellington's death in 1852, the Battle of Waterloo became much more than simply a military victory. While other countries marked the battle and its anniversary, only Britain actively incorporated the victory into their national identity, guaranteeing that it would become a ubiquitous and multi-layered presence in British culture. By examining various forms of commemoration, celebration, and recreation, Who Owned Waterloo? demonstrates that Waterloo's significance to Britain's national psyche resulted in a different kind of war altogether: one in which civilian and military groups fought over and established their own claims on different aspects of the battle and its remembrance. By weaponizing everything from memoirs, monuments, rituals, and relics to hippodramas, panoramas, and even shades of blue, veterans pushed back against civilian claims of ownership; English, Scottish, and Irish interests staked their claims; and conservatives and radicals duelled over the direction of the country. Even as ownership was contested among certain groups, large portions of the British population purchased souvenirs, flocked to spectacles and exhibitions, visited the battlefield itself, and engaged in a startling variety of forms of performative patriotism, guaranteeing not only the further nationalization of Waterloo, but its permanent place in nineteenth century British popular and consumer culture.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes